- Aproape 360 000 de vehicule marca Dacia comercializate pe 4 continente.
- Cu 6 modele noi lansate în 2012, Dacia dispune de cea mai tânără gamă din Europa.
- Într-un context extrem de dificil, Dacia rămâne cea mai importantă marcă de pe piaţa românească.
Un an exceptional pentru marca Dacia
2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanței comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puțin de 359 822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creștere cu 4,8% față de nivelul înregistrat în 2011.
2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanței comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puțin de 359 822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creștere cu 4,8% față de nivelul înregistrat în 2011.
În același timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evoluţia
gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis
mărcii Dacia să-și reînnoiască oferta de produse, prin introducerea
noilor modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. În plus, au fost
abordate în premieră noi segmente de piață, cum ar fi cel al vehiculelor
de familie și al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker și Dokker
Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de
cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind
Duster, lansat în primul semestru al anului 2010.
În fine, Dacia a realizat un an exceptional pe pietele internaționale, cu 337.674 unităti vândute în 43 de tări.
Dacia rămâne liderul pietei auto din România
Situația pieței auto din România, profund afectată de incertitudini și de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieței totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%.
Situația pieței auto din România, profund afectată de incertitudini și de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieței totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%.
Restricțiile de pe piața creditelor au afectat cu precădere
persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul
vânzărilor de vehicule noi de pe piața românească a scăzut astfel cu
peste 50% în 2012. Este de menţionat faptul că persoanele fizice
constituie în mod tradiţional o parte foarte importantă din clienţii
Dacia.
În acest context, defavorabil, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia
de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi
din România.
Din cele 22 148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piata locală,
20 050 sunt autoturisme iar restul de 2 098 de unităţi, vehicule utilitare.
În clasamentul pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut
vehicul de pe piaţă, cu 9 208 unităţi comercializate, urmat de Duster,
cu 5 447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1 940 de unităţi.
Merită remarcat demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero şi
Sandero Stepway, precum si rezultatele promitătoare ale modelului
Dokker.
Expansiunea internatională continuă
Pe piețele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creștere cu 8% a vânzărilor, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii și bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.
Pe piețele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creștere cu 8% a vânzărilor, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii și bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.
Vânzările în Europa Occidentală s-au menținut la un nivel comparabil
cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut
cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute
anul trecut peste 230 000 de vehicule marca Dacia.
Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84
522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46 590 unităţi şi de
Algeria, cu 41 710 vehicule.
Vânzări Dacia pe modele în România în 2012 | |
Model | Unităţi |
Sandero (inclusiv Stepway) | 1 235 |
Logan berlină | 9 208 |
Logan MCV | 1 940 |
Duster | 5 447 |
Lodgy | 1 056 |
Dokker | 316 |
Noul Logan | 573 |
Noul Sandero (inclusiv noul Stepway) | 275 |
Logan VAN | 1 355 |
Logan Pick Up | 455 |
Dokker VAN | 288 |
Total | 22 148 |
Top 10 destinaţii export în 2012 | ||
Ţară | Unităţi | |
1 | Franţa | 84 522 |
2 | Germania | 46 590 |
3 | Algeria | 41 710 |
4 | Turcia | 28 964 |
5 | Italia | 26 832 |
6 | Spania | 17 847 |
7 | Belgia | 13 000 |
8 | Polonia | 10 282 |
9 | Austria | 6 557 |
10 | Elveţia | 5 505 |
Sursa: www.daciagroup.com
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu