vineri, 31 august 2012

5 stele EuroNCAP pentru Noul Clio!


Noul Clio a obtinut 5 stele la testele de siguranta pasiva realizate de organismul independent EuroNCAP. Obtinut in contextul in care criteriile au devenit mai stricte din ianuarie 2012, rezultatul confirma inca o data expertiza Renault in ceea ce priveste siguranta pasiva.



Cu un punctaj de 85% din scorul maxim posibil, Noul Clio obtine un rezultat mai bun decat predecesorul sau, ajungand in fruntea segmentului cu cele mai bune punctaje la criterii precum „protectia copiilor”, „protectia pietonilor” si „echipamentele de siguranta”.

Dincolo de aceasta recunoastere, Noul Clio da dovada si de un comportament rutier dinamic si sigur datorita sasiului reactiv si precis.


O abordare sistematica pentru protectia optima a tuturor ocupantilor
Clio III a fost primul vehicul din categoria sa care a obtinut 5 stele la testele EuroNCAP, iar Noul Clio trebuie sa duca stacheta mai departe. Renault a dezvoltat solutii pornind de la studiul accidentelor si comportamentelor rutiere reale, intr-o abordare sistematica si mai eficace pentru siguranta ocupantilor. Pentru a garanta o protectie mai mare a ocupantilor, arhitectura electronica a Noului Clio a evoluat astfel incat sistemele de protectie de ultima generatie se declanseaza mai rapid.

Criteriul „protectia ocupantilor adulti”
In caz de soc frontal, ocupantii locurilor din fata din Noul Clio sunt protejati de doua airbaguri cu un nivel de randament foarte ridicat, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de efort, calibrate la 400 daN. in spate, toate locurile au centuri in 3 puncte, iar cele pentru locurile laterale au si limitator de efort.

Tehnologia Fix4sure este o inovatie Renault, care a fost dezvoltata pentru a evita alunecarea pasagerului sub centura in cazul unui soc frontal. Toti ocupantii Noului Clio beneficiaza de protectie impotriva acestui fenomen datorita unei parti mai ridicate in sezutul fiecarui scaun si pozitionarii joase a buclei centurii de siguranta.

Socul lateral – o cauza importanta a mortalitatii (zona de protectie slaba) - a beneficiat de un tratament specific si a obtinut un rezultat spectaculos cu 8 puncte din 8. Pentru a detecta si a reactiona de doua ori mai repede, Noul Clio are un sistem cu 2 senzori de impact amplasati in portiera din fata si in stalpul din mijloc. Un algoritm specific ajusteaza comanda airbagului cap-torace de ultima generatie in functie de violenta socului.

Aceste rezultate si cele obtinute pentru socurile stalp fata si spate i-au adus Noului Clio 32 de puncte din 36 la criteriul „soc adulti”, adica unul din cele mai bune rezultate pe segmentul de masini de clasa mica.

Noul Clio: pe locul intai la protectia copiilor
Datorita modului in care a fost conceputa structura masinii si sistemului de fixare Isofix in 3 puncte disponibil atat pentru locul pasager fata, cat si pentru cele laterale din spate, protectia copiilor transportati cu Noul Clio este la cel mai bun nivel din segmentul B cu 43 de puncte din 49 posibile.

Criteriul protectiei pietonilor
Partea fata a Noului Clio a fost dezvoltata pentru a minimiza ranile generate in coliziunea cu pietonii. Bara de protectie nu prezinta vreo zona mai proeminenta, iar partea de sub parbriz, in mod normal foarte rigida, a fost reconceputa pentru a diminua riscurile de ranire. Capota a fost ridicata cu 20 mm pentru a pastra zona de deformare dintre structura si punctele superioare ale motorului. Cu 24 de puncte din 36, Noul Clio este masina cu cele mai bune rezultate din segmentul sau pentru categoria „soc pieton”.

Noul Clio are siguranta in gene… si in echipamente
Noul Clio are in versiunea de echipare de baza regulator si limitator de viteza, martori vizuali care atentioneaza pentru prinderea centurii de siguranta cu functie sonora pentru toate locurile si ESP. Modelul a primit astfel numarul maxim de puncte – 7 pentru acest criteriu, devenind masina cu scorul cel mai mare pentru segmentul sau la acest capitol.

Abordare pragmatica si angajament real
Abordarea Renault vine ca un raspuns la problemele semnalate de studiul accidentelor si al sigurantei in conditii reale. Astfel, Renault propune echipamente adaptate realitatii rutiere inca de la primul nivel de echipare.

S-a dat prioritate tehnologiei cele mai eficace in scopul prevenirii accidentelor, corectarii situatiilor neasteptate la condus si protejarii pasagerilor in caz de soc. Abordarea Renault este una de tip holistic, care nu se rezuma doar la un echipament sau un anumit tip de tehnologie. Renault s-a impus de-a lungul anilor ca un reper in siguranta auto. Dovada: rezultatele pe care modelele sale le-au obtinut in clasamentele media.

Reducerea masei vehiculului aduce un plus placerii de a conduce, dar reprezinta si o miza majora pentru siguranta activa (cu distante de franare mai scurte) si pasiva (diminuand inertia in cazul unui soc). Masa totala a modelului a fost redusa cu aproximativ 100 kg fata de cea a predecesorului sau, insa structura ce beneficiaza de deformare programata a fost gandita pentru a absorbi mai bine energia in caz de soc, mentinand mai bine habitaclul si protejandu-i mai mult pe ocupanti.

In ceea ce priveste siguranta activa, calitatea sasiului si modelul digital auto-adaptativ al dinamicii vehiculului ii permit stabilirea de maniera riguroasa a situatiilor de urgenta. Functiile ABS si ESP sunt disponibile in echiparea de serie si actioneaza la momentul potrivit evitand socurile. Asistenta la franarea de urgenta este incorporata in unitatea de control electronic/hidraulic.

Si nu in cele din urma, imbunatatirea ergonomiei ii permite soferului sa se concentreze la drum. S-a dorit ca afisajul informatiilor sa fie mai lizibil. Astfel, acesta a fost regandit pentru a deveni mai clar si mai atragator din punct de vedere grafic.

Noul Clio este dotat cu echipamente moderne de asistenta la condus: sistem avansat de navigatie, comanda vocala la o parte din functii pe versiunile echipate cu sistem multi-media R-Link, actionarea automata a unor comenzi precum aprinderea farurilor, pornirea stergatoarelor sau a senzorilor de parcare spate, iar la unele versiuni camera de marsarier. Toate versiunile de echipare sunt dotate cu telefonie bluetooth.


Sursa: Renault Romania

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu