miercuri, 11 ianuarie 2012

Dacia Lodgy 'Glace' incepe anul cu doua locuri pe podium


Lasand in urma „armistitiul” incheiat cu ocazia Sarbatorilor, concurentii din Trofeul Andros au reluat ostilitatile pe circuitul de la Isola 2000. Dupa prima cursa, Alain Prost a reusit sa-si pastreze locul pe podium, ramanand in fruntea clasamentului general. Pilotul modelului Dacia Lodgy „Glace” este acum la egalitate de puncte cu marele sau rival, Jean-Philippe Dayraut. Confirmandu-si ascensiunea, Nicolas Prost a intrat in cercul restrans al candidatilor la victorie. Al doilea in cea de-a doua cursa, novicele se apropie de varf!


Cu patru runde in mai putin de o luna, a doua parte a Trofeului Andros promite sa fie una din cele mai intense. Pentru a se putea pregati mai bine pentru aceasta cursa lunga, echipa Dacia de la Trofeul Andros a facut teste pe circuitul de la Val Thorens imediat dupa Anul Nou. „Aveam nevoie sa fac niste teste. În timpul curselor, presiunea competitiei ne interzice sa incercam diverse solutii. Testele m-au facut sa castig mai multa incredere”, sublinia Nicolas Prost.

Vineri, pe circuitul de la Isola 2000, pilotii au gasit pista acoperita frumos de gheata. În prima zi s-au putut antrena liber, iar apoi a avut loc prima mansa de calificari. Pilotii de la Dacia nu au fortat, preferand sa-si rodeze anvelopele pentru a doua serie.

Sambata dimineata, pe pista se zarea deja asfaltul ici si colo. Alain Prost a tras tare si a obtinut al doilea cel mai bun timp, plasandu-se in fata fiului sau, Nicolas! La finalul celor doua sesiuni, fostul campion de Formula 1 era pe locul trei, cu doua pozitii inaintea fiului sau. Evens Stievenart a avut probleme cu anvelopele, astfel ca s-a situat doar pe pozitia a 15-a.


La startul primei finale, cele doua Dacia Lodgy „Glace” erau in urma lui Benjamin Rivière, care se indrepta spre victorie. Al doilea in cursa, Alain Prost obtinea a 3-a pozitie in clasament, la egalitate de puncte cu Jean-Philippe Dayraut. „Avand in vedere victoria pe care am obtinut-o la Alpe d’Huez, aveam 60 de kilograme de lest – nu cred ca puteam avea pretentia la un rezultat mai bun”, a declarat Profesorul. „Pe mai departe, in week-end, imi va fi destul de greu pentru ca anvelopele mele au avut deja mult de suferit. Îmi va fi greu sa tintesc catre victorie.”

Al cincilea in prima cursa, Nicolas Prost s-a aratat mai optimist: „Dintre cei trei piloti din echipa Dacia, eu am avut cel mai mult noroc la anvelope. Am incercat din greu sa le protejez si tind sa cred, avand in vedere starea lor, ca am sanse in dupa amiaza aceasta.” Într-adevar, pilotul Dacia Lodgy „Glace” cu numarul 6 a fost foarte performant. Pe locul 4 dupa prima mansa, regreta cateva erori de pilotaj: „Cel de-al doilea tur a fost o catastrofa, am pierdut mai mult de doua secunde. Altfel, as fi obtinut cu siguranta cel mai timp in aceasta mansa. Din fericire, anvelopele-mi sunt inca suficient de bune pentru a putea sa-mi imbunatatesc performanta in urmatoarea mansa.”

Şi, intr-adevar, Nicolas a continuat cu o prestatie perfecta dar, din punct de vedere al timpului obtinut, a fost egalat de Benjamin Rivière. La departajare a castigat Rivière pentru ca avusese cea mai rapida cursa, Nicolas plasandu-se pe locul 2 inainte de finala.

Al cincilea in fiecare mansa, Alain Prost nu si-a ascuns deceptia: „Mi-a fost imposibil sa conduc mai repede. Anvelopele mele s-au erodat pe bitum, astfel ca masina era de ne-condus. Pozitia mea nu este catastrofica, dar sunt dezamagit ca nu am putut sa-mi apar sansele…”

Al saptelea in a doua mansa, Evens Stievenart s-a reintors in top 10 : „Sufar mereu din cauza lipsei de eficienta a anvelopelor. Cu siguranta, nu am reusit sa-mi adaptez stilul de condus pentru a le putea exploata mai bine. Pentru ca de altfel, Lodgy e perfect, Nicolas tocmai a dovedit-o!”

În concurenta din nou in finala, tatal si fiul au incheiat cursa din week-end fara probleme. Al doilea in finala si la sfarsitul zilei, Nicolas a intrat pentru prima data pe podiumul Trofeului Andros. Al saselea in aceasta zi, Alain ii ceda un punct lui Jean-Philippe Dayraut, care i se alatura astfel cvadruplului Campion Mondial de Formula 1 in fruntea clasamentului general. Al saptelea in aceasta cursa, Evens Stievenart a reusit sa creasca in clasament, reusind sa creasca de la pozitia a 7-a pe pozitia a 5-a.

A cincea etapa a Trofeului Andros se va derula in perioada 13- 14 ianuarie.

Alain Prost : « Mi-e greu sa stabilesc un bilant pozitiv al acestui week-end. Rezultatul primei curse a corespuns obiectivelor noastre. În schimb, nu ma asteptam sa intampin atatea greutati in cursa a doua. Nu a fost totusi prea grav pentru ca Jean-Philippe nu mi-a luat decat un punct in week-end. În schimb, cu cele doua victorii ale sale, Benjamin Rivière s-a plasat intr-o pozitie buna in cursa pentru titlu. Se vorbeste putin de acest pilot, dar a realizat un week-end perfect si cred ca lupta pentru titlu se va da intre noi trei … cu sase arbitri, printre care Nicolas si Evens ! »


Clasament Isola 2000 1
1. Benjamin Rivière (Skoda Fabia)
2. Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman)
3. Alain Prost (Dacia Lodgy Glace)
4. Bertrand Balas (Mini Countryman)
5. Nicolas Prost (Dacia Lodgy Glace)
6. Olivier Panis (Skoda Fabia)
7. Olivier Pernaut (Ford Fiesta)
8. Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio)
9. Pierre Llorach (Renault Clio)
10. Nicolas Bernardi (Ford Fiesta)

15. Evens Stievenart (Dacia Lodgy Glace)…


Clasament Isola 2000 2
1. . Benjamin Rivière (Skoda Fabia)
2. Nicolas Prost (Dacia Lodgy Glace)
3. Olivier Pernaut (Ford Fiesta)
4. Andréa Dubourg (Renault Clio)
5. Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman)
6. Alain Prost (Dacia Lodgy Glace)
7. Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio)
8. Evens Stievenart (Dacia Lodgy Glace)
9. Julien Maurin (Ford Fiesta)
10. Bertrand Balas (Mini Countryman)…


Clasament general Trophée Andros
1. Alain Prost (Dacia Lodgy Glace) si Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman), 588 puncte
3. Benjamin Rivière (Skoda Fabia), 584 puncte
4. Olivier Panis (Skoda Fabia), 564 puncte
5. Evens Stievenart (Dacia Lodgy Glace), 533 puncte
6. Pierre Llorach (Renault Clio III), 527 puncte
7. Franck Lagorce (Skoda Fabia), 525 puncte
8. Olivier Pernaut (Ford Fiesta RS), 525 puncte
9. Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio), 520 puncte
10. Bertrand Balas (Mini Countryman), 491 puncte
11. Nicolas Prost (Dacia Lodgy Glace), 479 puncte…


Sursa: www.daciagroup.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu